Tema: Eu cine sunt.
spacer Dragi parinti, Tematica after-school pentru urmatoarele 2 saptamani [5 – 16.10. 2009] – desfasurare marti, miercuri, joi, intre 13-14: discutii cu caracter de informare, debate, brainstorming; vizionare materiale video. Luni-vineri: 16-17 – activitati practice, jocuri legate de subiect Eu – cine sunt, ce stiu, ce pot, ce visez Obiective cognitive: • Cunoasterea corpului uman – anatomie, functii; • Cunoasterea normelor de igiena fizica si mentala; • Descoperirea si numirea valorii si resurselor proprii; • Raportare la ceilalti – intelegerea, acceptarea si definirea normelor sociale; • Dezvoltarea capacitatii de exprimare si argumentare; • Descoperirea si numirea motivatiei de a invata/progresa; • Intelegerea ideii de toleranta fata de cei diferiti. • Dezvoltarea unor strategii de invatare. Obiective privind dezvoltarea competentelor emotionale si sociale: • Cresterea stimei de sine prin autocunoastere; • Initierea unor strategii de reglare emotionala [care vor fi exersate si constientiate pe parcursul anului]. • Imbunatatirea capacitatii de formare si intretinere de relatii sociale. Cine sunt: • Corpul meu/ My body • Simturile mele / My senses • Emotiile mele – cine e stapanul – Eu sau ele? • Norme de igiena • Ce am in comun – trasaturi, limba pe care o vorbesc, rutine, haine, viata in societate, norme sociale; • Ce ma face diferit – familia mea, oamenii care ma iubesc, ce imi place/nu-mi place, talentele si inclinatile mele, ce gandesc, ce visez; Ce pot • Prezentare individuala: colaj – I can • Talentul meu Ce stiu • De ce invat ?/ • Cum invat – cartea, computerul, televizorul, gradinita, scoala. Invatarea prin: Descoperirea/Intrebare/Asociere/ Vizualizare/Memorare. • Sunt “pus” sa invat sau aleg sa invat? Ce visez: • Prezentare facuta de fiecare copil – Visul meu • Proiectarea pozitiva - discutii • Stiu ce pot si stiu ca pot – discutii la masa rotunda; concluzii formulate personal. • Mari visatori – povestea unor personalitati care si-au urmat visul; ex. Edison Exercitiu: experimentarea directa a dificultatilor cu care se confrunta copii cu disabilitati: [parcurgerea unui traseu cu obstacole legat la ochi] - imagineazati ca ai un defect, ca esti evitat si se rade de tine [simulare de situatie] – Discutii: ce sentimente ai trait? Pe parcursul acestei teme, voi directiona discutiile spre intrebari precum: Ce este succesul? Cum il obtin? Ce imi propun concret pana la sfarsitul anului scolar/lunii? Ce strategii abordez? Stiu sa planific? Imi accept limitele? Este plictiseala sau refuzul in situatii de invatare o limita a mea? Ce castig daca o depasesc prin vointa? Cocktailul placere [zahar] – necesitate [lamaie] – se face o limonada. Pornind de la aceasta metafora se constata ideea de echilibru/ cum transform necesitatea in placere/ importanta umorului, a optimismului, a gandirii pozitive. Se voteaza Formula Magica Pozitiva a saptamanii. Discutiile se poarta pe grupe de intelegere, cu limbaj adecvat si ilustrare permanenta – scurte povesti, simulari de situatie [mici scenete jucate de copii]. Grupele de lucru sunt alcatuite din 5 copii. In saptamana a treia copiii vor primi filmari, poze, diverse suveniruri, iar parintii o informare in scris privitoare la participarea, reactiile si concluziile copilului lor. Pe parcursul anului, achizitiile pozitive dobandite vor fi fixate in cadrul activitatilor de la Happy Class si, speram, de acasa.
spacer back

© 2008 Happy Class. All rights reserved.




designed by Adrian Pop









Cluburi pentru copii